Mar
18
Mart 18, 3:07 ös
Covid-19 Panedemisi ile mücadele kapsamında sizlerden gelen soruların güncel yanıtlarına İKÜ Covid-19 Bilgilendirme Portalından erişebilirsiniz.
Yerleşkeler:
Evet. Cumhurbaşkanlığı tarafından ilan edilen ve 16 Mart 2020 tarihinden itibaren başlayan 3 haftalık tatil sürecinde tedbir amaçlı olarak akademik ve idari çalışanlarımız hariç olmak üzere öğrencilerimizin, velilerimizin ve tüm ziyaretçilerin yerleşkelerimize girişleri durdurulmuştur. Üç haftalık tatil süresince yaşanacak gelişmelere göre yeni açıklama yapılacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Evet. Tüm yerleşkelerimizdeki kütüphanelerin fiziksel kullanımı durdurulmuştur. Sanal kütüphanemiz on binlerce e-kitap, e-dergi ve diğer elektronik kaynaklar ile https://kutuphane.iku.edu.tr/ adresinde tüm öğrenci ve çalışanlarımızın hizmetindedir.
- Üye olunan elektronik kaynaklara (e-dergi, e-kitap, e-tez, e-gazete, video journal) kampüs dışından erişim (https://kutuphane.iku.edu.tr/tr/kampus-disi-erisim) sağlanabilmektedir.
- http://katalog.iku.edu.tr uzantısından erişilebilen kütüphane kataloğu sayfasındaki ”Kütüphane Hesabım” modülü üzerinden kullanıcı girişi yaparak kaynak (kitap, makale) talep edebilirsiniz.
Hayır. Kütüphaneden aldığınız kitapların teslim süresi üniversite yerleşkelerine giriş izni çıkana ve kütüphane kullanıma açılana kadar uzatılmıştır. Tüm öğrenciler ve öğretim elemanlarımız http://katalog.iku.edu.tr uzantısından erişilebilen kütüphane kataloğu sayfasındaki “Kütüphane Hesabım” modülü üzerinden iade tarihleri gelmiş kitaplarını görebilir, uzatma işlemi yapabilir ve yayınlar için ayırtma talep edebilirler.
Evet. Tüm laboratuvarlarımızın kullanımı durdurulmuştur. Laboratuvarlarımızda deney düzenekleri olan ve acil işlem yapması gereken öğrencilerimizin bölümü/programı ile iletişim kurarak Bölüm/Program Başkanlığına bilgi vermesi gerekmektedir.
Eğitim - Öğretim;
Vize, ödev, proje teslimi vb. tarihlerini de kapsayan akademik takvim değişikliği Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın (YÖK) alacağı kararlara uygun olarak belirlenecek ve açıklanacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Ön lisans, lisans ve lisansüstü derslerin (laboratuvar, atölye, uygulama dersleri veya bir dersin laboratuvar, atölye, uygulama saatleri hariç olmak üzere) ders anlatımları, 23 Mart 2020 Pazartesi gününden itibaren uzaktan öğretimle CATS platformu (http://cats.iku.edu.tr/) üzerinden yapılacaktır. CATS üzerinden yapılacak dersler ile ilgili bilgilendirme, dersin öğretim üyeleri tarafından derse kayıtlı öğrencilerin ORION sistemine kayıtlı e-posta adreslerine yapılacaktır. Genel duyuruları ve konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Uygulamalı dersler hakkındaki açıklama, akademik takvim değişikliği duyurulduktan sonra yapılacaktır.
Akademik takvim değişikliği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın (YÖK) alacağı kararlara uygun olarak belirlenecek ve açıklanacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Akademik takvim değişikliği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın (YÖK) alacağı kararlara uygun olarak belirlenecek ve açıklanacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na daha önceden dilekçe ile talepte bulunmuş olan ve değerlendirme işlemi tamamlanan öğrencilerin dilekçe yanıtları öğrenci e-posta adreslerine tebliğ edilmektedir.
Dersten çekilme başlangıç ve bitiş tarihleri hakkında açıklama akademik takvim değişikliği yapıldıktan sonra yapılacaktır. Akademik takvim değişikliği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın (YÖK) alacağı kararlara uygun olarak belirlenecek ve açıklanacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Lisans ve ön lisans düzeyindeki tüm staj uygulamaları eğitime verilen ara kapsamında durdurulmuştur. Staj sigortaları, staj dönemi başladıktan sonra tekrar aktifleştirilecektir.
Katkı payı ücretlerinde değişiklik söz konusu değildir. Cumhurbaşkanlığı tarafından açıklanan 3 haftalık ara boyunca tüm yurtta yaşanacak gelişmeler çerçevesinde resmî kurumların alacağı kararlara göre eğitim-öğretim döneminin devamlılığının sağlanması ve öğrencilerimizin mağdur olmaması için Üniversitemiz üst yönetimi tarafından alınacak kararlar açıklanacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Yurtlar;
Kız ve erkek öğrenci yurtlarımız, yurt öğrencilerimize ve çalışanlarına açıktır. Ziyaretçi alımına izin verilmemektedir. Yurtlarımızda kalan tüm öğrencilerimize zorunlu olmayan haller haricinde dışarıya çıkmamaları tavsiye edilmektedir.
Yurtlarımız açık ve hizmete devam etmektedir. Cumhurbaşkanlığı tarafından açıklanan 3 haftalık ara boyunca tüm yurtta yaşanacak gelişmeler çerçevesinde resmî kurumların alacağı kararlara göre eğitim-öğretim döneminin devamlılığının sağlanması ve öğrencilerimizin mağdur olmaması için Üniversitemiz üst yönetimi tarafından alınacak kararlar açıklanacaktır.
Yabancı Öğrenci Sınavı (İKÜYÖS 2020);
Evet. Yabancı Öğrenci Sınavı (İKÜYÖS 2020) ertelenmiştir. Yeni sınav tarihi YÖK kararları çerçevesinde daha sonra belirlenecektir. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz.
Sınava tekrar başvuru yapmanıza gerek yoktur.
Evet. Yabancı Öğrenci Sınavına (İKÜYÖS 2020) giremezseniz dahi üniversitemize kayıt olabilirsiniz.
Erasmus Değişim Programı ile ilgili sorular;
Ulusal Ajans tarafından iletilen bilgi doğrultusunda, halen yurt dışında bulunan öğrencilerimizin ivedilikle ülkemize dönüş yapmaları tavsiye niteliğindedir. Bu hususla ilgili olarak YÖK ve Dışişleri Bakanlığımızdan gelebilecek talimatlar neticesinde tekrar güncelleme söz konusu olabilecektir.
Dönme kararı alan öğrenci, akademik ve idari çalışanlarımızın T.C. Sağlık Bakanlığı'nın uyarısınca 14 gün evlerinde kalmaları, ateş ve öksürük belirtisi göstermedikleri takdirde 14. günün sonunda üniversiteye dönmeleri gerekmektedir. Dönüş yapıldığında evden dışarı çıkmamaları ve aile bireyleriyle mümkün olan en az oranda temas kurmaları elzemdir.
Dönme kararı alan öğrenci, akademik ve idari çalışanlarımızın T.C. Sağlık Bakanlığı'nın uyarısınca 14 gün evlerinde kalmaları, ateş ve öksürük belirtisi göstermedikleri takdirde 14. günün sonunda üniversiteye dönmeleri gerekmektedir. Dönüş yapıldığında evden dışarı çıkmamaları ve aile bireyleriyle mümkün olan en az oranda temas kurmaları elzemdir.
Üniversiteye dönüş yaptığınızda ve eğitim-öğretim yılı başladığında ders seçimi, vize ve diğer bütün konularda tarafınıza kolaylık sağlanacaktır.
Yurt dışında geçirdiğiniz süreye göre hibe hakkınız hesaplanacaktır. Aldığınız hibe tutarından yurt dışında kaldığınız ay kadar tutar düşülerek kalan hibe bedelinin Üniversitemize iadesi beklenecektir.
Uçak biletinizin ekonomi sınıfı olması durumunda ve bileti tarafımıza ibraz ettiğiniz takdirde ödemesi yapılacaktır. Önceden gidiş-dönüş olarak alınmış biletlerde, dönüş biletinde fark olması durumunda fark kadar bir ödeme yapılacaktır, yeni bir tek yön dönüş bileti alındığı durumda ise bilet tutarının tamamı karşılanacaktır.
Yararlanıcı hakkınızı bir sonraki seneye devredemezsiniz. Ancak, hareketlilik mücbir sebep ile sonlandığı/iptal edildiği için öğrencilere daha sonra yapılacak seçimlerde önceki katılım sebebi ile eksi puan uygulanmayacaktır.
Özel Yarışma ve Etkinlikler;
Geleceğini Modelle Yarışması’na başvurular şu an açıktır. Yaşanacak gelişmelere göre yarışmanın iptal edilmesi durumunda bilgilendirme yapılacaktır.
II. Liselerarası Kurgusal Dava Yarışması’nın eğitim ve bilgilendirme toplantısı Nisan ayına ertelenmiştir. Yaşanacak gelişmelere göre yarışmanın iptal edilmesi durumunda bilgilendirme yapılacaktır.
İKÜ Lise Yaz Okulu başvuruları şu an açıktır. Yaşanacak gelişmelere göre iptal edilmesi durumunda bilgilendirme yapılacaktır. Konuya ilişkin gelişmeleri Üniversitemizin web adresinden (https://www.iku.edu.tr/) ve İKÜ Lise Yaz Okulu adresinden (https://liseyazokulu.iku.edu.tr/) takip edebilirsiniz
Bilet ücret iadesi süreci başlatılmıştır. Bilet tutarınız, işlem yaptığınız kredi kartınıza/debit kartınıza Biletino.com tarafından otomatik olarak iade edilecektir. Ancak, içinde bulunulan olağanüstü durum nedeniyle iade süreçlerinde gecikmeler yaşanabilmektedir.
Çağrı Merkezimiz (02124984141), üniversitemiz dış çağrılarına sürekli olarak açıktır. Ayrıca, sosyal medya kanallarımız (@ikuedu), mail adresimiz (kidb@iku.edu.tr) ve kurumsal WhatsApp hattımız (05309184141) üzerinden öğrenci sorularının cevaplandırılmasına ve duyuruların yapılmasına devam edilmektedir.