İletişim Sanatları Bölümü tarafından düzenlenen ve sektör yöneticilerinin deneyimlerini öğrencilerle paylaştığı etkinliklerin son konuğu, “Aklı Fikri” Reklam Ajansı Başkanı İlker Müftüoğlu oldu. 13 Mayıs 2020 tarihinde saat 15.00’te Adobe Connect Sanal Sınıf Uygulaması üzerinden gerçekleştirilen “Kendi Ajansınızın Başkanı Olun: Dijital Reklamın Perde Arkası” başlıklı etkinlikte İletişim Sanatları Bölümü öğrencileri ile buluşan Müftüoğlu; eğitim hayatından kariyer yolculuğuna kadar birçok konuda tecrübelerini aktardı.
“Staj Yapmaktan Çekinmeyin”
Konuşmasına işini severek yaptığını söyleyerek başlayan İlker Müftüoğlu, reklam eğitimi aldığı üniversite yıllarından beri aklında reklamcılıktan başka bir iş olmadığını belirtti. Kariyerine yeni başlayan her genç gibi kendisinin de mesleğe bir ajansta stayjer olarak adım attığını anlatan Müftüoğlu, öğrencilere mutlaka büyük reklam ajanslarında staj yapmalarını tavsiye etti. Özellikle büyük reklam ajanslarında staj yapmayı kariyer yolculuğunda ilk, fakat önemli bir basamak olarak niteleyen İlker Müftüoğlu, freelance (serbest çalışma) olarak çalışmanın da önemli olduğunu vurguladı. Bu şekilde çalışmanın kendi işinizin patronu olmak gibi cazip yönleri bulunduğuna değinen Müftüoğlu, bunun yanında serbest çalışma disiplininde her türlü işle ilgilenilmesi gerektiğini vurguladı. Müftüoğlu: “Bir ajansta çalışırken belli bir göreviniz vardır. Metin yazarıysanız sadece o işten sorumlu olursunuz fakat kendi ajansınızı kurduğunuzda aynı anda hem yaratıcı ekibin işini yapıp hem de müşteri temsilcisi görevini de yapmak zorundasınız” diyerek bu konuda öğrencilerin kafasındaki soru işaretlerini giderdi. “Asıl Patron Reklamveren”
Reklam ajanslarında yaşanan süreçlerden bahseden İlker Müftüoğlu, reklamveren müşteri ile reklam ajansının arasında geçen diyalogları, reklam örnekleri üzerinden anlatarak reklamın yaratıcı bir iş olduğunu ancak ne kadar yaratıcı fikirler bulsanız da son sözü reklamverenin isteklerinin şekillendirdiğini vurguladı. Geleneksel mecralar için yapılan reklamların daha uzun süreli yaratım süreçleri olduğunu ancak sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte dijital reklamların öne çıktığını söyleyen Müftüoğlu, söz konusu mecralarda reklamların çabuk tüketildiğini, bu yüzden fazla yaratıcılık gerektirmeyen reklamlara yöneliş olduğunu söyledi. İnsanların tüketim yapması için ürünleri tanıtan reklamların da sosyal medya ile birlikte tüketilen bir meta halini aldığını vurgulayan Müftüoğlu, programın sonunda öğrencilerden gelen soruları yanıtladı. |